Page 4 - ماهنامه نبض توسعه نسخه سوم
P. 4

‫دانش گاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی تبریز‬
                           ‫معاونت توسعه مدیریت و منابع‬

                                           ‫	 ‪z‬کیمته ها‬

  ‫فعالیت‌های قطب علمی و آموزشی مدیریت سلامت ایران در قالب چهار‬
                                              ‫کمیته انجام می‌گیرد‪:‬‬

                          ‫	 ‪y‬کمیته آموزش و توانمندسازی‬

 ‫«آموزش» فعالیت‌های پیوسته و هدف‌مند به منظور ارتقای سطح دانش‬
 ‫یا مهارت اعضا و یا ایجاد و تقویت رفتارها و فعالیت‌های مطلوب است‪.‬‬
 ‫آموزش ابزاری است که باید به نحوی به کار گرفته شود که تمام اجزای‬
 ‫سازمان یا یک نظام به تغییر و تحول و رشد و پژوهش فکری به صورت‬
 ‫هماهنگ مجهز شوند‪ .‬بنابراین به روزرسانی اطلاعات و آگاهی منابع‬
 ‫انسانی که مهم‌ترین عوامل هر سازمانی محسوب م ‌یشود‪ ،‬با برگزاری‬
 ‫دوره‌های آموزشی م ‌یتواند در پیشرفت و تعالی فردی و سازمانی نقش‬
 ‫مهمی را ایفا کند‪ .‬لذا سازمان‌هایی که با تفکر سیستمی‪ ،‬آموزش را نه به‬
 ‫عنوان یک هزینه‪ ،‬بلکه به عنوان سرمای ‌هگذاری در نظر م ‌یگیرند مطمئن ًا‬
 ‫سازمانی پویا و رو به جلو را پایه‌گذاری کرده‌اند که اثرات آن در آینده و‬

           ‫در راستای رشد و تعالی فردی و سازمانی نمایا ‌نتر خواهد بود‪.‬‬

                  ‫	 ‪y‬کمیته کاربست دانش و انتقال صنعت‬

 ‫کمیته کاربست دانش (ارتباط با صنعت) قطب علمی و آموزشی مدیریت‬
 ‫سلامت ایران با رسالت فراهم نمودن زمینه مناسب برای انتقال‪ ،‬کاربست‬
 ‫و تجاری‌سازی دانش در عرصه‌های اجرایی به ویژه سازمان‌های خارج از‬
 ‫دانشگاه با بهر‌همندی از نیروهای متخصص در حوزه علوم مدیریت‪ ،‬اقتصاد‬
 ‫و سیاستگذاری سلامت و با تکیه بر دانش درصدد ارایه خدمات مشاور‌های‬
 ‫به سازمان‌های زیر مجموعه وزارت بهداشت و درمان و سایر سازمان‌ها‬

‫صفحه ‪4‬‬
   1   2   3   4   5   6   7   8   9