Page 8 - ماهنامه نبض توسعه نسخه سوم
P. 8
دانش گاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی تبریز
معاونت توسعه مدیریت و منابع
;بیماران مراجعه کننده به دلیل نزاع یا تصادفات دلایل اصلی کسورات
;خدمات تسویه حساب نشده (توسط بیماران فراری) بخشاورژانس
;عدم گزارش نتایج تمامی آزمایشات انجام شده ;مشکلات سیستم اطلاعات بیمارستان ()HIS
;انتقال بیماران از سایر مراکز درمانی به اورژانس بیمارستان ;عدم ثبت زمان شروع و خاتمه اعمال جراحی
;انتقال پروندهها به بخش ;ناخوانا بودن نام داروها در پرونده بیمار
;عدم سط حبندی (تریاژ) مناسب ;مشکلات مربوط به اصالتسنجی داروهای مصرفی
;عدم ثبت نام و مشخصات بیمار در پرونده
;ارائه خدمات جراحی توسط اینترنها
طبق نظر کارشناسان بیمه تأمین اجتماعی ،بیش از نیمی از مشکلات موجود در پرونده بیماران که منجر به اعمال کسور میگردد ،با طراحی مناسب
سیستم اطلاعات بیمارستان قابل پیشگیری میباشد.
عدم سط حبندی (تریاژ) مناسب نیز یکی دیگر از دلایل اعمال کسورات بوده است بدین ترتیب که بیماران سطوح یک و دو نیازمند ویزیت جامع بوده
و بیماران سطوح سه و چهار نیاز به ویزیت محدود دارند که در صورت جابجایی موجب کسور میگردد.
صفحه 8