Page 8 - ماهنامه نبض توسعه نسخه سوم
P. 8

‫دانش گاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی تبریز‬
              ‫معاونت توسعه مدیریت و منابع‬

                 ‫	 ;بیماران مراجعه کننده به دلیل نزاع یا تصادفات‬          ‫دلایل اصلی کسورات‬
              ‫	 ;خدمات تسویه حساب نشده (توسط بیماران فراری)‬                    ‫بخشاورژانس‬

                  ‫	 ;عدم گزارش نتایج تمامی آزمایشات انجام شده‬           ‫	 ;مشکلات سیستم اطلاعات بیمارستان (‪)HIS‬‬
        ‫	 ;انتقال بیماران از سایر مراکز درمانی به اورژانس بیمارستان‬      ‫	 ;عدم ثبت زمان شروع و خاتمه اعمال جراحی‬

                                     ‫	 ;انتقال پرونده‌ها به بخش‬                ‫	 ;ناخوانا بودن نام داروها در پرونده بیمار‬
                                ‫	 ;عدم سط ‌حبندی (تریاژ) مناسب‬       ‫	 ;مشکلات مربوط به اصالت‌سنجی داروهای مصرفی‬

                                                                           ‫	 ;عدم ثبت نام و مشخصات بیمار در پرونده‬
                                                                                 ‫	 ;ارائه خدمات جراحی توسط اینترن‌ها‬

‫طبق نظر کارشناسان بیمه تأمین اجتماعی‪ ،‬بیش از نیمی از مشکلات موجود در پرونده بیماران که منجر به اعمال کسور می‌گردد‪ ،‬با طراحی مناسب‬
                                                                                    ‫سیستم اطلاعات بیمارستان قابل پیشگیری می‌باشد‪.‬‬

‫عدم سط ‌حبندی (تریاژ) مناسب نیز یکی دیگر از دلایل اعمال کسورات بوده است بدین ترتیب که بیماران سطوح یک و دو نیازمند ویزیت جامع بوده‬
                                      ‫و بیماران سطوح سه و چهار نیاز به ویزیت محدود دارند که در صورت جابجایی موجب کسور می‌گردد‪.‬‬

‫صفحه ‪8‬‬
   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13