Page 9 - نبض توسعه شماره ششم
P. 9
دانش گاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی تبریز
معاونت توسعه مدیریت و منابع
ترخیص بیمار
انجام ترخیص از بخشها همزمان در یک محدوده دریافت پرونده فیزیکی از رابط بخش و شروع اقدامات
ساعتی خاص در اغلب مواقع تر خیص
انجام استحقاقسنجی قبل از ترخیص ترخیص بیمار از بخش از طریق HIS
وجود نواقصات در پروندهها:
قطور بودن پروندههای بخشهای داخلی و ICU
بدلیل اقامت طولانی مدت بیمار
مشکلات کسورات دارویی با منشأ داروخانه
تنظیم پرونده
مشخص نبودن اعتبار بیمه فرد در سامانه برای واحد کپی مدارک در صورت لزوم
تر خیص تنظیم ترتیب مدارک
تنظیم صورتحساب
نبود آلارم برای بیمار بدهکار اعزامی از سایر
بیمارستانهای دولتی صدور و تحویل قبض به بیمار جهت پرداخت در صندوق
کدگذاری
کدگذاری ظرف 24ساعت و عودت پرونده به واحد ارسال پرونده جهت کدگذاری به واحد مدارک پزشکی
تر خیص
رسیدگی اولیه پرونده از لحاظ مالی و رفع نواقص و تکمیل مستندات مالی
ناهمخوانی تعداد ویزیتها با سامانه تنظیم اسناد مثبته مالی براساس دستور بیمه (ریز
نبود برخی مستندات ویزیتها ،چک لیست بیمه و خلاصه پرونده و چک
گاه تاریخ ثبت خدمات با مستندات پرونده همخوانی لیست دارو و)...
ندارد. رفع برخی نواقصات با هماهنگی بخش و ارجاع مجدد
ویزیت روتین بیمار بایستی به روز ثبت شود. پروندهها به بخشها
مثل ًا 40بار ویزیت ثبت شده است ولی روزهایی را بررسی پرونده از نظر کسورات دارویی (نداشتن لیبل
که توسط رزیدنت ویزیت شده ،بیمه پرداخت نمیکند.
دارو ،ضمیمه کردن برگه ،امضا ،مهر و)...
(رزیدنت 1و )2
9