Page 6 - نبض توسعه شماره چهارم
P. 6

‫طی مقایسه‌ای که برای خدمات ارائه شده تصویربرداری مرکز در ‪ 9‬ماهه اول سال ‪ 1401‬در مقایسه با مدت مشابه در سال ‪ 1400‬صورت‬                  ‫دانش گاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی تبریز‬
          ‫گرفت‪ ،‬مشخص گردید هم در تعداد خدمات انجام شده و هم در تعداد مراجعه بیماران سرپایی و بستری به همه گروه‌های واحدهای‬                   ‫معاونت توسعه مدیریت و منابع‬
          ‫تصویربرداری‪ ،‬افزایش صورت گرفته است‪ .‬این آمار و ارقام بیانگر این است که م ‌یبایست با تحلیل و بررسی دوره‌ای شاخ ‌صهای عملکردی‬
          ‫و ارقام مربوطه‪ ،‬درخصوص تأمین زیرساخ ‌تها و تسهیلات لازم به منظور ارائه خدمات باکیفیت به بیماران و مراجعین برنامه‌ریزی‌های مداوم‬

                                                                                                                         ‫صورت گیرد‪.‬‬

                                                                                   ‫ب) کسورات واحد تصویربرداری‬

                                   ‫در سال ‪ 1400‬کسورات واحدهای تصویربرداری برای پرونده‌های بیمه تامین اجتماعی بدین ترتیب بوده است‪:‬‬

                     ‫همانگونه که مشاهده می‌گردد بیشترین میزان کسورات مربوط به سی‌تی اسکن و کمترین میزان مربوط به رادیولوژی م ‌یباشد‪.‬‬
          ‫بررسی‌های صورت گرفته توسط کارگروه تحقیق و توسعه حاکی از این بود که دلایل اعمال کسورات در بخش‌های تصویربرداری به‬

                                                                                                        ‫صورت کلی به شرح زیر م ‌یباشد‪:‬‬
                                                                                                          ‫	 ‪z‬عدم گزار ‌شنویسی صحیح‬

                                                                                             ‫	 ‪z‬نبود دستور پزشک جهت تصویربرداری‬
                                                                                       ‫	 ‪z‬عدم همخوانی دستور پزشک با خدمت دریافتی‬
                                                                                ‫	 ‪z‬عدم تبعیت از گایدلای ‌نها در درخواست تصویربرداری‬
                              ‫	 ‪z‬عدم جوابدهي و در صورت عدم جوابدهي فقط حق فني پرداخت مي‌گردد (اعمال كد تعديلي ‪ 51‬توسط بيمه‌ها)‬

                                              ‫* تقریب ًا ‪ 80‬درصد خدمات ارائه شده در بخش‌های تصویربرداری فاقد گزارش م ‌یباشد‪.‬‬

          ‫در مورد سونوگراف ‌یهای بدساید که در بخ ‌شهای ویژه انجام می‌شود‪ ،‬اکثراً رزیدن ‌تهای سال یک و دو این فرایند را انجام م ‌یدهند و‬
                                         ‫رزیدن ‌تهای سال سه و چهار که از نظر بیمه مورد قبول هستند سونوگراف ‌یهای بدساید را انجام نم ‌یدهند‪.‬‬

‫‪5‬‬
   1   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11