Page 8 - نبض توسعه شماره چهارم
P. 8

‫	‪1 .‬تجربیات برگزاری برنامه‌های آموزشی و پژوهشی مشترک با مراکز معتبر علمی چون‪:‬‬              ‫دانش گاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی تبریز‬
                                                                                                                ‫معاونت توسعه مدیریت و منابع‬
          ‫‪WHO ، Karolinska، Nuffield، ITC/ILO، University Massachusetts‬‬

        ‫	‪2 .‬تنها مرکز همکار سازمان جهانی بهداشت در زمینه آموزش و پژوهش در حوزه مدیریت سلامت در منطقه‬
            ‫	‪3 .‬تجربه انباشته ‪ 20‬ساله در زمینه آموزش و توانمندسازی مدیران نظام سلامت در سطح ملی و منطق ‌های‬
                                                                           ‫	 ‪z‬امکانات آموزشی‪ ،‬رفاهی و ‪...‬‬
                                                                                  ‫	‪1 .‬فضاهای آموزشی‬

        ‫	 ‪y‬سالن همایش‪ :‬جایگاه حاضرین به تعداد حداقل ‪ 80‬و حداکثر ‪ 100‬نفر‪ ،‬امکانات سمعی و بصری‬
        ‫از قبیل رایانه‪ ،‬ویدئودیتا پروژکتور‪ ،‬ویژوالایزر و میکروفو ‌نهای کنفرانسی رومیزی‪ ،‬سیستم‬

                                                                    ‫سرمایش و گرمایش مرکزی‬
        ‫	 ‪y‬سالن کنفرانس‪ :‬جایگاه حاضرین به تعداد حداقل ‪ 30‬و حداکثر ‪ 50‬نفر‪ ،‬امکانات سمعی و بصری‬
        ‫از قبیل رایانه‪ ،‬ویدئودیتا پروژکتور‪ ،‬ویژوالایزر و میکروفو ‌نهای کنفرانسی رومیزی‪ ،‬سیستم‬

                                                                    ‫سرمایش و گرمایش مرکزی‬
        ‫	 ‪y‬سالن رایانه‪ :‬رایانه به تعداد ‪ 30‬دستگاه به صورت شبکه جهت استفاده حداقل ‪ 29‬و حداکثر ‪58‬‬

                     ‫نفر‪ ،‬امکانات استفاده از ویدئودیتا پروژکتور‪ ،‬سیستم سرمایش و گرمایش مرکزی‬
        ‫	 ‪y‬کارگاه‌های آموزشی‪ :‬مرکز دارای ‪ 6‬کارگاه می باشد و جایگاه حاضرین به میزان حداقل ‪ 10‬و‬

                             ‫حداکثر ‪ 15‬نفر‪ ،‬تجهیزات رایانه‌ای‪ ،‬سیستم سرمایش و گرمایش مرکزی‬
                                                                                    ‫	‪2 .‬امکانات رفاهی‬

        ‫امکانات هتل مرکز‪ 18 :‬اتاق دو تخته‪ 10 ،‬اتاق سه تخته‪ 2 ،‬اتاق پنج تخته و ‪ 7‬اتاق ‪( VIP‬در صورت‬
               ‫زیاد بودن تعداد مهمانان امکان اسکان در هت ‌لهای پنج ستاره نزدیک مرکز فراهم می باشد)‬

        ‫امکانات رستوران مرکز‪ :‬با ظرفیت ‪ 150‬نفر برای وعده‌های صبحانه‪ ،‬نهار و شام با منوی باز و ارائه‬
                                               ‫انواع غذاهای ایرانی و غیر ایرانی بنا به سفارش مشتریان‬

                                        ‫امکانات کافی شاپ مرکز‪ :‬ارائه خدمات کافی شاپ با منوی باز‬

            ‫شرایط همکاری با مرکز ملی آموزش مدیریت سلامت برای دریافت خدمات آموزشی‬

        ‫	 ‪z‬خدمات آموزشی‪ :‬این مرکز به عنوان مرکز تخصصی که با ده‌ها نفر از متخصصین دانشگاهی و مجرب‬
        ‫در زمینه مدیریت نظام سلامت ارتباط دارد‪ ،‬آمادگی دارد برای مشتریان محترم هرگونه برنامه آموزشی‬

                                                                     ‫را طراحی‪ ،‬برنام ‌هریزی و اجرا نماید‪.‬‬
        ‫	 ‪z‬ارائه خدمات پشتیبانی و در اختیار گذاشتن امکانات مرکز برای اجرای دور‌هها‪ :‬با توجه به امکانات‬
        ‫رفاهی آموزشی یاد شده‪ ،‬این مرکز می‌تواند میزبانی برنامه‌های آموزشی مراکز درخواس ‌تکننده را بر‬
        ‫عهده بگیرد‪ .‬خدمات میزبانی مرکز عبارتند از فضاهای آموزشی‪ ،‬امکانات کمک آموزشی‪ ،‬نیروی انسانی‬

                                                   ‫برگزارکننده‪ ،‬خدمات هتلینگ و خدمات غذای میهمانان‬

                                              ‫دپارتمان‌های مرکز ملی آموزش مدیریت سلامت‬

        ‫	 ‪z‬ارتباطات و روابط بین‌الملل‪ :‬این دپارتمان مأموریت مهم ایجاد و هدایت سیستم ارتباطات بین مرکز و‬
        ‫سازمان‌های بیرونی‪ ،‬نهادهای اجتماعی‪ ،‬دانشگاه‌ها و مراکز و موسسات علمی و افکار عمومی را در سطح‬

                                                              ‫منطقه‌ای‪ ،‬کشوری و بی ‌نالمللی بر عهده دارد‪.‬‬
        ‫این دپارتمان با ایجاد سامانه پویا و اثربخش با بهر‌هگیری از ابزارهای روزآمد تکنولوژی ارتباطات و اطلاعات‬

           ‫در راستای اهداف و استراتژی‌های مرکز فرصت‌های اثربخش و مزیت‌آفرین را برای مرکز ایجاد م ‌ینماید‪.‬‬
                                                          ‫از جمله مأموری ‌تهای اصلی این دپارتمان عبارتند از‪:‬‬

                    ‫‪ .1‬معرفی ظرفیت‌ها‪ ،‬توانمندی‌ها و خدمات مرکز به کلیه سازمان‌ها و محیط‌های هدف مرکز‬

‫‪7‬‬
   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13