Page 12 - ماهنامه نبض توسعه
P. 12
دانش گاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی تبریز
معاونت توسعه مدیریت و منابع
علل عمده کسورات واحد مشاوره و راهکارهای پیشنهادی
راهکارها مصادیق دلایل مرتبط
اطلاع رسانی به کاربران جهت تکمیل اطلاعات عدم ثبت تخصص برخی پزشکان در سیستم مشکلات مربوط به ثبت
بررسی پرونده ها قبل از ارسال به کارشناس بیمه و رفع نواقص کلیه موارد عدم ثبت یا ثبت نادرست تاریخ ،ساعت درخواست مشاوره یا تاریخ و ساعت انجام ناقص پرونده ها
الکترونیکی کردن کلیه پرونده ها و فرایند ثبت و رسیدگی مشاوره عدم اگاهی یا رعایت
اطلاع رسانی به کاربران جهت اصلاح یا تکمیل اطلاعات ثبت ناخوانا یا مبهم اطلاعات در پرونده یا HIS دستورالعملهای بیمه در
عدم ثبت مشخصات 2Kودرخواست بعنوان پزشک 2Kمشمول کسور میشود.
بررسی پرونده ها قبل از ارسال به کارشناس بیمه و رفع نواقص مورد مشاوره
اطلاع رسانی و حساسسازی پزشکان درخواست کننده عدم وجود درخواست مشاوره پزشک معالج
ناهماهنگی رزیدنتها و
اطلاع رسانی و حساسسازی پزشکان درخواست کننده احتساب هماهنگی جایابی برای بیمار بعنوان مشاوره که مشمول کسور میشود اتندها در مشاوره
اطلاع رسانی و حساسسازی پزشکان درخواست کننده هماهنگی پزشک معالج با پزشک گروه آموزشی دیگر جهت تایید نیاز به اقدامات تشخیصی
عدم ثبت همزمان خدمت و شاوره مثل اکو یا کولونوسکوپی و ...که از طرف پزشک اول بعنوان مشاوره درخواست میشود ولی
اطلاع رسانی و حساسسازی کاربران سیستم HIS مشمول کسور هست.
مشاوره منجر به ارائه خدمت قابل پرداخت نیست و مشمول کسور میشود.
بررسی پرونده مشاوره توسط رزیدنت سال بالا و مهر و امضای درصورتی که ویزیت و مشاوره یک بیمار در یک روز واحد انجام شود ،مشاوره قابل پرداخت
پرونده توسط رزیدنت سال بالا
نیست و مشمول کسور خواهد بود.
عدم رعایت سقف تعداد مشاوره ( کل ًا شش مشاوره برای یک بیمار و حدکثر سه مشاوره از یک
تخصص )
علی رغم تأیید اقدام مشاوره رزیدنت سال اول و دوم توسط اتند ،درخواست مشاوره توسط
اتند تایید نمیشود و مشمول کسور میشود.
بیشترین کسورات مشاوره بخاطر همین عامل مربوط به گروه داخلی میباشد.
گام سوم :بررسی نتایج و اثربخشی مداخلات انجام گرفته
از آنجایی که مداخله و پیادهسازی راهکارهای پیشنهادی مستلزم تشکیل تیم عملیاتی متشکل از کارکنان ،حمایت مستقیم مسئولین اجرایی و
نیازمند برگزاری جلسات توجیهی جهت انتخاب و اجرای مداخلات پیشنهادی م یباشد لذا اجرای گام سوم (انجام مداخلات لازم و بررسی اثربخشی
آن) نیازمند تدوین برنامه عملیاتی مربوطه ،دستور مقامات ذیصلاح و مشارکت تیم اجرایی خبره و توانمند میباشد که در شماره های بعدی
ماهنامه بصورت موردی و تفصیلی ارایه خواهد گردید.
ارزشیابی برگزاری مورنینگ اول تا سوم
در راستای ارتقاء کیفیت مورنینگ های مدیریتی ،در پایان هر مورنینگ با ارایه فرم های ارزیابی اقدام به ارزیابی کیفیت جلسه برگزار شده از
سوی کارگروه تحقیق و توسعه میشود که نتایج ارزشیابی مورنینگ های اول تا سوم به شرح زیر م یباشد:
12