Page 8 - ماهنامه نبض توسعه
P. 8
دانش گاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی تبریز
معاونت توسعه مدیریت و منابع
ساختار جلسات گزارش های صبحگاهی ( مورنینگ ) مدیریتی
5الی ده دقیقه :شروع برنامه توسط گرداننده جلسه که معمول ًا از بین در گفتگو ،تأمل در تجربیات خود و همکاری باهم ،که از مؤلفههای
کلیدی رویکرد سازندهگرایی هستند ،به نتایجی فراتر از آموخته های
دانشجویان مقطع دکتری عضو کارگروه تحقیق و توسعه می باشند ،انجام تئوری و کلاسی دست یابند .می توان گفت مراحل تعیین موضوع تا آماده
می شود .اعلام موضوع ،اشاره کلی بر ضروت انتخاب موضوع و اهداف سازی محتوا و ارایه ،فرآیندی است که پیش از اینکه دنبال رساندن موضوع
جلسه ،اعلام سیر کلی برنامه و زمان اختصاص یافته برای هر قسمت، یا مفهومی به دیگران شود ،منجر به مواجهه دانشجو با خلاء های آموزشی
توضیح زمان و نحوه طرح سوال و نظر توسط شرکت کنندگان حضوری و قبلی اش می شود و انگیزه او برای پوشش این خلاء را بیشتر می کند.
مجازی ،معرفی و دعوت از نماینده تیم ارایه دهنده گزارش و اعضای پانل دانشجویان هرچقدر بیشتر در این فرآیند درگیر شوند بیشتر احساس نیاز
تخصصی در این مرحله انجام می شود. به رفع خلاء ها می کنند.
با وجود اینکه جلسات گزارش صبحگاهی از روش های مهم ،شناخته
25الی 20دقیقه :ارایه گزارش توسط نماینده تیم دانشجویی شده و مرسوم در محیط های درمانی است و بیش از صد سال است در
20الی 15دقیقه :صحبت های اولیه اعضای پانل درباره موضوع و حوزه آموزش دانشجویان رشته های بالینی مورد استفاده قرار می گیرد،
هنوز تجارب مشخصی از الگوي فراگير استفاده از این روش در رشته و
گزارش ارایه شده و طرح سوالات احتمالی از تیم دانشجویی عرصه های غیر بالینی مثل مدیریت سلامت ارایه نشده است و فرآیند
در حال اجرای “مورنینگ مدیریتی” در کنار پوشش مولفه های مورد نیاز
40الی 35دقیقه :بحث و پرسش و پاسخ حول موضوع و محتوای برای بهبود وضعیت آموزشی دانشجویان دانشکده مدیریت و اطلاع رسانی
ارایه شده و پاسخ اعضای تیم دانشجویی و مسئول کارگروه به سوالات پزشکی ،از ویژگی ابداعی و تازگی روش نیز برخوردار است.
مطرح شده
15الی 10دقیقه :جمع بندی مباحث مطرح شده توسط یکی از
اعضای پانل و اعلام نظرات و ارایه توصیه ها برای ارتقاء جلسات بعدی
در صورت نیاز
10دقیقه :تکمیل فرم های ارزیابی و نظرسنجی توسط اعضای هیأت
علمی ،مدیران اجرایی ،دانشجویان و کارکنان حاضر در جلسه
8