Page 6 - ماهنامه نبض توسعه
P. 6
دانش گاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی تبریز
معاونت توسعه مدیریت و منابع
ربابه امروزی چرا مورنینگ مدیریتی...؟!
دانشجوی دکتری مدیریت خدمات بهداشتی و درمانی
توانمندی های لازم برای ایفای روش آموزشی ،طی گردید که به برای آنچه اهمیت شکلگیری
نقش های مورد انتظار در دوره اختصار اشاره می گردد: ارتقاء فرآیند این کارگروه را در راستای اهداف
فارغ التحصیلی را نداشتند .در عین آموزش و توانمند مضاعف میسازد ،شاخصه به
حال این دانشجویان ،اطلاعات پایه )1تعیین رویکرد :در گام اول سازی دانشجویان تحصیلات اشتراک گذاشتن چالش ها،
و تئوری را در سال های قبلی با برای تعیین رویکرد آموزشی، تکمیلی دانشکده مدیریت و اطلاع تجربیات و دستاوردها در قالب
کم و کیف مختلف کسب زمینه و ضرورت های مختلف که رسانی پزشکی همراه با انتقال گزارشات صبحگاهی (مورنینگ)
کرده و اغلب نقایص و خلاء های نقشی تعیین کننده در معیارهای تجارب و نقد روش های مدیریتی مدیریتی برای اولین بار در کشور
یادگیری هم دارند که خودشان هم انتخاب دارد ،مورد بررسی و واکاوی با مشارکت اضلاع این کارگروه
ممکن است در جریان این نقایص قرار گرفت .در مراحل اولیه ،گروه اتخاذ گردد .برای اینکه مسیر فوق است.
باشند یا به دلایل عدم ارتباط با فیلد هدف اصلی ،دانشجویان دکتری و به شکل علمی و مبتنی بر شواهد با راه اندازی کارگروه تحقیق و
واقعی ،بر این خلاء ها و نقایص ارشد گروه مدیریت و سیاستگذاری هدایت گردد ،ابتدا باید رویکرد و توسعه مقرر گردید مسیر و روشی
واقف نباشند .وقتی با دانشجویان سلامت بودند که طبق نتایج مدل آموزشی متناسب با شرایط و
سال آخر یا حتی افرادی که تازه تحلیلهای کیفی وپرسشنامه ای از انتظارات ،تعیین و سپس روشی
فارغ التحصیل شده اند ،مواجه تمرکز دوره تحصیلی بر آموزش منطبق با معیار ها و الزامات
می شویم که موضوع علمی خاصی های تئوری و کلاسی ناراضی رویکرد و مدل انتخابی ،انتخاب و
را نمی توانند به دیگران خوب ارایه بودند و انتظارات این دانشجویان پیاده سازی شود .به همین منظور
و تفهیم کنند ،قطع ًا خودشان نیز از دوره های کارآموزی و کارورزی طراحی آموزشی گام به گام از
خوب و جامع درک نکرده اند .مورد در افزایش توانمندی و مهارت تعیین رویکرد و مدل تا رسیدن به
مذکور نمونه ای از نقایص آموزشی مدیریتی تأمین نمی شد و احساس
6